
Bieganie powiększa mózg
19 stycznia 2010, 12:21Neurolodzy z Uniwersytetu w Cambridge wykazali we współpracy z amerykańskim Narodowym Instytutem Starzenia, że bieganie stymuluje mózg do wytwarzania istoty szarej, co zwiększa zdolności poznawcze jednostki. Zaledwie parę dni joggingu oznacza pojawienie się setek tysięcy nowych neuronów, nic więc dziwnego, że ludzie potrafią sobie lepiej przypominać fakty z przeszłości, nie myląc ich ze sobą (Proceedings of the National Academy of Sciences).

Chemia mózgu otyłych opiera się odchudzaniu
24 czerwca 2011, 10:08U osób z nadwagą bądź otyłych, które próbują się odchudzać, chemia mózgu może działać przeciwko nim. W grę wchodzi nierozpoznany dotąd efekt immunologiczny występujący u osób szczupłych, któremu opiera się organizm na diecie wysokotłuszczowej. Wg naukowców, najgorzej jest rozpocząć zrzucanie wagi od głodówki, dużo lepsza jest zaś metoda małych kroczków (Obesity).

Szkoda pieniędzy na suplementy diety
18 grudnia 2013, 06:49Specjaliści uważają, że powinniśmy przestać marnować pieniądze na suplementy diety czy multiwitaminy, które nie tylko nie przynoszą żadnych korzyści, ale mogą też zaszkodzić. Takie zalecenie znalazło się w nocie edytorskiej do artykułów opublikowanych w najnowszym numerze Annals of Internal Medicine

Gen alzheimera atakuje przed 3. rokiem życia
15 lipca 2016, 11:31Najnowsze badania sugerują, że gen związany z rozwojem choroby Alzheimera wpływa negatywnie na mózg już przed 3. rokiem życia, zmniejszając jego rozmiary i obniżając zdolności poznawcze. Dzieci, u których występuje mutacja genu APOEe4, zwiększająca aż 15-krotnie prawdopodobieństwo wystąpienia alzheimera, gorzej wypadają w testach pamięci, uwagi i funkcjonowania

Aktywny ojciec ma lepiej uczące się dzieci
12 kwietnia 2018, 11:03Ćwiczenia fizyczne i umysłowe zapewniają korzyści nie tylko mózgowi aktywnego osobnika, ale i mózgom jego potomstwa. Okazuje się, że odpowiadają za to miRNA z plemników.

Mózg nastolatków gorzej się rozwija, gdy nie uczą się matematyki
8 czerwca 2021, 18:10Nastolatkowie, którzy przerwali naukę matematyki wykazują słabszy poziom rozwoju mózgu i funkcji poznawczych, niż ich rówieśnicy, którzy naukę matematyki kontynuowali, czytamy na łamach Proceedings of the National Academy of Sciences. W badaniach zorganizowanych przez Wydział Psychologii Eksperymentalnej Uniwersytetu Oksfordzkiego, wzięło udział 133 osób w wieku 14–18 lat.

Niższe OC dzięki grom?
3 października 2008, 10:59Allstate Corp., firma specjalizująca się w ubezpieczeniach komunikacyjnych, chce sprawdzić, czy gry komputerowe uczynią z osób po 50. roku życia lepszych kierowców. Jeśli odpowiedź będzie brzmiała "tak", to graczom zostaną zaoferowane zniżki ubezpieczeniowe.

Cukrzyca typu 2. uszkadza młody mózg
6 sierpnia 2010, 10:58Autorzy niewielkiego studium zauważyli, że u otyłych dzieci z cukrzycą typu 2. występują problemy poznawcze, dotyczące m.in. uwagi i pamięci, których nie ma u równie otyłych maluchów wolnych od cukrzycy.

Wielozadaniowość medialna wspomaga integrację zmysłów
13 kwietnia 2012, 11:54Osoby, które często korzystają naraz z wielu mediów, lepiej sobie radzą z integracją informacji z kilku zmysłów. Psycholodzy podejrzewają, że wiąże się to z ich doświadczeniem w dzieleniu uwagi pomiędzy różne źródła danych (Psychonomic Bulletin & Review).

Roboty przejmą 30% stanowisk pracy?
7 października 2014, 08:22Zdaniem analityków Gartnera drony i inne roboty zastąpią do 2025 roku 33% pracowników. Taką opinię wygłosili podczas konferencji Symposium/ITxpo.